Kreiranje Portala otvorenih podataka i novog Portala eKonsultacije, unapređenje pravnog okvira za učešće građana u donošenju odluka i finansiranje organizacija civilnog društva iz budžetskih sredstava, kao i pojednostavljenje administrativnih postupaka za građane i privredu i dalji razvoj prava na pristup informacijama od javnog značaja, samo su neki od najznačajnijih rezultata koji su postignuti tokom desetogodišnjeg učešća Republike Srbije u Partnerstvu za otvorenu upravu (POU), poručeno je na Info-danu o ovoj globalnoj inicijativi.
U Ministarstvu državne uprave i lokalne samouprave isiču da je cilj, pre svega, bio da se uprava približi građanima i da se oni uključe u procese odlučivanja, naglasivši da je naročito važno to što su ovi rezultati ostvareni u bliskoj saradnji organa uprave i organizacija civilnog društva, koje su bile i ostale neizostavan činilac i partner u svim reformskim procesima u oblasti „otvorene uprave“.
POU predstavlja međunarodnu inicijativu čija je svrha obezbeđivanje podrške i većeg angažovanja vlada širom sveta u cilju poboljšanja integriteta, transparentnosti, efikasnosti i odgovornosti javne vlasti, kroz izgradnju poverenja javnosti, saradnju sa organizacijama civilnog društva, osnaživanje učešća građana u upravljanju, borbu protiv korupcije, pristup informacijama, upotrebu novih tehnologija, a u vezi sa ostvarivanjem delotvornijeg i odgovornijeg rada javne vlasti.
Današnji Info-dan o POU, kojim se započinje novi ciklus učešća Republike Srbije u ovoj globalnoj inicijativi, organizovan je sa ciljem promocije Partnerstva i dodatnog podsticanja svih organa javne uprave i organizacija civilnog društva da se angažuju u izradi novog Akcionog plana.