Портал еУправа представља јединствени еШалтер за услугe државних органа, данас бележи чак два милиона корисника лакше и брже комуникације са јавном управом путем интернета, а уз помоћ рачунара или паметних телефона.

У наредном периоду је циљ да се пословање са шалтера у потпуности преоријентише на систем електронске управе и тако још више убрза, модернизује и потпуно дигитализује.

„Поносни смо на чињеницу да услуге Портала еУправа користи чак два милиона грађана. еГрађани, регистровани корисници Портала еУправа, нису више курири који одлазе од шалтера до шалтера, већ имају прилику да лична документа, уколико су им потребна, набаве брзо, једноставно путем рачунара или мобилног телефона, 24 сата дневно, са било које тачке на кугли земаљској. До сада је готово три милиона докумената послато у електронско сандуче грађана које је саставни део Портала еУправа. Такође, на стотине различитих електронских услуга омогућавају много ефикаснији, транспарентнији и економичнији рад јавне управе и све веће задовољство грађана. То нам је показатељ да радимо добар посао и зато ћемо наставити са остварењем циља да у потпуности пређемо на онлајн-комуникацију јавне управе и грађана. Подсећамо да је у анализи Светске банке за 2022. годину истакнуто да је Србија заузела високо 4. место у Европи и 11. у свету по индексу дигиталне трансформације, док је, по извештају Уједињених нација, наша земља у првих десет по брзини раста у развоју електронске управе“, изјавио је Михаило Јовановић, министар информисања и телекомуникација.

„Грађанима је омогућено коришћење Портала еУправа на начин који подразумева висок ниво заштите идентитета и безбедности личних података, преко мобилне апликације ConsentID или квалификованим електронским сертификатом. Такође, главна предност пријаве путем мобилне апликације ConsentID је управо та што је за њену активацију потребан само мобилни телефон како би се приступало свим повезаним порталима ‒ Портал еУправа, ЛПА, еЗдравље, АПР, Мој есДневник, еФактура и Моја прва плата. Она такође нуди могућност за потписивање докумената у клауду, без инсталације додатних софтвера и ношења читача за квалификоване електронске сертификате“, рекао је Милан Латиновић, в. д. директора Канцеларије за ИТ и еУправу. 

Он је подсетио грађане који се пријављују највишим нивоом поузданости, мобилном апликацијом ConsentID или квалификованим електронским сертификатом, да су им доступни лични подаци из двадесет евиденција и регистара, као и да су неке од најкоришћенијих услуга Портала еУправа заказивање термина за упис у основну школу, подношење захтева за упис у предшколску установу, еТаленти, еСагласност, еИзвод из матичних књига, еВртић и додао да ће се све услуге које Канцеларија буде развијала односити на потребе грађана. „Корисници еУправе свакодневно подносе захтеве за неопходна документа, а осим што је једноставније, електронски изводи који стижу у еСандуче корисника веродостојни су актуелним документима у папиру“, изјавио је Латиновић.

Фото: Канцеларија ИТЕ