На отвореној дискусији под називом „Нове електронске услуге за привреду“ привредницима је пружена прилику да, у разговору са представницима државе, сазнају нешто више о 27 потпуно нових дигитализованих поступака за издавање дозвола, лиценци и сагласности који су сада су доступни на порталу еУправа, у оквиру програма еПапир. Дигитализација поступака за привреду покренута је у оквиру трогодишњег Пројекта за унапређење пословног окружења у Србији, који реализују Међународна финансијска корпорација (IFC), чланица Групације Светске банке, Републички секретаријат за јавне политике и Канцеларија за ИТ и еУправу Владе Републике Србије уз финансијску подршку Фонда за добру управу Уједињеног краљевства и Британске амбасаде у Београду. До сада је у овај пројекат укључено 85 органа и организација јавне управе, скоро 500 државних службеника. До сада је поједностављено или укинуто више од 130 поступака, док се остварене уштеде за привреду процењују на више од 32 милиона евра на годишњем нивоу.

Захваљујући системском приступу дигитализацији, која се спроводи кроз реформу јавне управе, свега неколико кликова заменило је учестале одласке од шалтера до шалтера, и пословање у Србији учинило бржим, лакшим и јефтинијим. Потпуна дигитализација поступака подразумева да се цео процес одвија електронски, у неколико једноставних корака:

  • Корисник на Порталу еУправа попуњава електронски захтев, прилаже документацију и врши електронско плаћање, уколико услуга захтева финансијски издатак;
  • Систем аутоматски приступа електронским регистрима и прибавља податке по службеној дужности који су неопходни у процесу одлучивања;
  • Подносилац захтева редовно добија обавештења о могућим допунама документације и променама у статусу предмета;
  • На крају, дозвола се доставља електронским путем у еСандуче подносиоца на порталу еУправа и трајно је доступна кориснику и надлежним органима за све даље поступке.

Са циљем да што већи број административних поступака буде дигитализован у будућности, нова платформа омогућава неограничено додавање поступака, што води формирању нових регистара за аутоматско преузимање података, а електронске услуге постају квалитетније и брже.

Циљ трогодишњег Пројекта за унапређење пословног окружења у Србији је смањење административног оптерећења за привреду кроз поједностављивање 1.750 административних поступака, омогућавање електронског издавања 100 дозвола и уклањање пракси које негативно утичу на развој конкуренције. Очекује се да ће око 600 дозвола, сагласности и одобрења бити поједностављено.