Министарство државне управе и локалне самоуправе као национални координатор реформе јавне управе у Србији, у сарадњи са другим релевантним институцијама, обележава шест година од покретања чувеног е-ЗУП-а, првог софтвера за размену података и електронских докумената између органа управе.

Некадашњи е-ЗУП, успостављен у јуну 2017. године на основу Закона о општем управном поступку, а данас познат под називом „информациони систем за размену података“, остао је симбол успеха реформе и покретач развоја електронске управе. Његовим увођењем, само прве године, грађанима је уштеђено 500.000 сати чекања на шалтерима, док је држава тада уштедела око 20 милиона динара на штампању и издавању папира. Систем је почео као е-ЗУП, а данас у свом ширем опсегу представља Сервисну магистралу органа (СМО).
За шест година јавна управа је брзом комуникацијом преко Сервисне магистрале органа разменила више од 170 милиона података, олакшавајући тако грађанима живот, а привреди пословање. Сервисна магистрала органа је „електронски поштар“ који већ шест година ефикасно шаље документе између органа јавне управе и тако спречава да грађани буду курири администрације.

Додатно, захваљујући спроведеној реформи јавне управе, а пре свега, развоју електронске управе, грађани су од органа јавне управе примили три милиона електронских решења, односно аката у своје еСандуче. Такође, оснажени услугом „Плати“ на Порталу еУправа, грађани десет милиона пута нису морали да иду у банку или пошту да плате таксе за услуге МУП-а или порез на промет возила. Све то обавили су онлајн платним картицама, односно електронским или мобилним банкарством. Услуга „Плати‟ део је система еПлаћање+ преко ког се могу платити и друге административне таксе.
Један од примера успешно спроведене реформе јесте поступак уписа детета у основну школу. Некада су грађани морали бар четири пута да оду до неког од шалтера и узму извод из матичне књиге рођених, уверење о похађању припремног предшколског програма, доказ о здравственом прегледу детета, доказ о пребивалишту родитеља или другог законског заступника. Захваљујући информационом систему еУпис, данас родитељи приликом уписа детета у основну школу не достављају ниједан документ у папирном облику. Школа по службеној дужности, електронским путем, прибавља све преко СМО.

Такође, куповина стана или друге некретнине раније је изискивала бар пет одлазака на шалтер да би се прибавила пореска пријава, потврда која доказује власништво над некретнином и то да некретнина није под неком врстом терета, те уговор о куповини некретнине, доказ о власништву над некретнином и доказ о брачном статусу. Грађани који намеравају да купе некретнину, важно је да знају, да се све то сада ради аутоматски, електронским путем.
Министарство државне управе и локалне самоуправе Републике Србије у сарадњи са свим органима управе, а уз подршку Европске уније, наставиће да ради на реформи јавне управе у циљу остваривања задате визије – изградње „Управе по мери свих нас“.