Креирање Портала отворених података и новог Портала еКонсултације, унапређење правног оквира за учешће грађана у доношењу одлука и финансирање организација цивилног друштва из буџетских средстава, као и поједностављење административних поступака за грађане и привреду и даљи развој права на приступ информацијама од јавног значаја, само су неки од најзначајнијих резултата који су постигнути током десетогодишњег учешћа Републике Србије у Партнерству за отворену управу (ПОУ), поручено је на Инфо-дану о овој глобалној иницијативи.

У Министарству државне управе и локалне самоуправе исичу да је циљ, пре свега, био да се управа приближи грађанима и да се они укључе у процесе одлучивања, нагласивши да је нарочито важно то што су ови резултати остварени у блиској сарадњи органа управе и организација цивилног друштва, које су биле и остале неизоставан чинилац и партнер у свим реформским процесима у области „отворене управе“.

ПОУ представља међународну иницијативу чија је сврха обезбеђивање подршке и већег ангажовања влада широм света у циљу побољшања интегритета, транспарентности, ефикасности и одговорности јавне власти, кроз изградњу поверења јавности, сарадњу са организацијама цивилног друштва, оснаживање учешћа грађана у управљању, борбу против корупције, приступ информацијама, употребу нових технологија, а у вези са остваривањем делотворнијег и одговорнијег рада јавне власти.

Данашњи Инфо-дан о ПОУ, којим се започиње нови циклус учешћа Републике Србије у овој глобалној иницијативи, организован је са циљем промоције Партнерства и додатног подстицања свих органа јавне управе и организација цивилног друштва да се ангажују у изради новог Акционог плана.