Грађани који желе да користе све услуге еУправе и постану еГрађани од данас ће у шалтер салама градских и општинских управа моћи да добију помоћ у креирању налога на Порталу еУправа. То им пружа могућност да у сваком тренутку, путем мобилног телефона или таблета, упишу дете у вртић или школу, закажу термин за издавање личних докумената или обаве било коју од 500 процедура везаних за најважнија животна дешавања.
Први наменски шалтер почиње са радом у Крагујевцу, а у наредном периоду ова услуга биће доступна у више од 140 градова и општина.
Захваљујући овој иницијативи, грађани који желе да користе Портал еУправа и брзо и лако дођу до услуга и информација, неће морати да пролазе кроз процес набавке и инсталације електронских сертификата. На шалтеру ће им службеници отворити налог на Порталу еУправа и објаснити основне функционалности и начин рада.
Сваки еГрађанин може да приступа Порталу еУправа на безбедан и поуздан начин и може да потврди свој идентитет у дигиталном свету помоћу мобилног телефона (тзв. двофакторска аутентикација). Грађани добијају од службеника одштампане параметре и помоћ за покретање апликације на мобилном телефону (Consent ID). Приликом пријављивања на Портал еУправе грађанима је довољно да укуцају корисничко име, након чега ће им на мобилни телефон стићи захтев да једним кликом потврде да су заиста они покушали да приступе свом налогу.