Влада Републике Србије усвојила је на јучерашњој седници нову Стратегију реформе јавне управе (РЈУ) за наредни десетогодишњи период.
Стратегија први пут уводи кровну политику пружања услуга, како би се наставио и унапредио тренд развоја кориснички оријентисаних услуга и увођења стандарда и квалитета у пружање услуга грађанима и привреди.
Визија Стратегије реформе јавне управе је УПРАВА ПО МЕРИ СВИХ НАС. То је управа по мери грађана и привреде, ефикасна, одговорна и транспарентна која пружа квалитетне и лако доступне услуге, управа по мери државних службеника, деполитизована, професионална и делотворна и управа која је носилац промена и реформи, као и пуноправног чланства наше земље у ЕУ.
Стратегија РЈУ је кровни документ који обухвата три акциона плана – управљање људским ресурсима, пружање услуга и одговорност и транспарентност и три програма у области планирања и кооридинације јавних политика, управљања јавним финансијама и реформи система локалне самоуправе, кроз које ЕУ прати наредак Србије у процесу европских интеграција.
Стратегија РЈУ за период 2021-2030. године са Акционим планом за период 2021-2025. године израђена је на основу евалуације претходног стратешког документа и уз свеобухватне консултације представника државних органа, независних државних органа, удружења грађана и Привредне коморе Србије, као и уз учешће представника Делегације ЕУ у Србији и представника СИГМА/ОЕБС.