Не морате да идете у катастар, не морате да чекате да вам поштар достави решење о упису права својине или да идете у пошту по њега. Ове недеље је отпочела достава решења о упису права својине у еСандуче на Порталу еУправа. РГЗ је до сада електронским путем грађанима доставио већ 265 решења о упису.
Услуга електронске доставе које је омогућена на Порталу је брза, бесплатна и поуздана. Нема потребе за одласком у катастар нити може да дође до проблема у испоруци докумената. На овај начин грађанима и привреди штеди се време и трошкови прибављања решења. Ове године су локалне пореске администрације прве почеле на овај начин да доствљају грађанима решења, а сада су им се придружили катастри.
Захваљујући успешној реформи и дигитализацији која се спроводи у Републичком геодетском заводу, новом услугом је у потпуности заокружен процес електронског поступка уписа у катастар. Сада је, поред ефикеснијег поступка уписа у Катастар непокретности, поједностављен и начин доставе што грађанима скраћује време потребно за остваривање права на непокретностима. Кaда грађани купују или наслеђују непокретност, поступак почињете код јавног бележника сачињавањем исправе подобне за упис, након чега је свима омогућено да на сајту РГЗ-а прате статус предмета, а од сада и решење о упису права својине могу да преузму у свом електронском сандучету.
Достава решења Катастра обавља се на два начина: тако што се решење одмах по доношењу објављује на еОгласној табли РГЗ и започиње се процес доставе у еСандуче на Порталу еУпраае. Уколико није могуће да се достава изврши у еСандуче (јер странка нема отворен налог на Порталу еУправа), покушаће се достава лично на адресу странке. Сматра се да је решење уредно достављено по протеку рока од 30 дана од тренутка када је објављено на еОгласној табли РГЗ.
Услугу еДоставе грађани могу да разумеју као поседовање свог поштанског сандучета у електронском свету где ће од државних и локалних органа добијати документе за које су досад морали да иду на шалтере. Добијање документа у еСандуче исте је снаге и важности као и добијање путем поште или на шалтеру. За то је потребно да уз личну карту или пасош отворе налог на Порталу еУправа и редовно проверавају да ли су добили жељени документ. Прва решења која су на овај начин грађани почели да добијају током 2020. јесу решења за порез на имовину које су у еСандуче достављале локалне пореске администрације.
У циљу омасовљења коришћења Портала еУправа, Канцеларија за ИТ и еУправу и НАЛЕД, уз подршку Европске банке за обнову и развој, покренули су пројекат едукације грађана и привреде о предностима коришћења еУправе, као и едукације службеника локалних самоуправа о електронској достави и за пружање помоћи грађанима да отворе налоге и користе Портал еУправа.